Bu yenilik, kaliteli içeriğin ön plana çıkmasını sağlayarak kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hedefliyor. Kullanıcıların aradıkları bilgilere daha hızlı ve doğrudan ulaşmalarını kolaylaştıracak bu değişiklik, internetin bilgi kirliliğiyle mücadelede önemli bir adım olarak görülüyor. Google’ın bu hamlesi, arama sonuçlarının daha doğru ve güvenilir olmasını sağlayarak, dijital alanda bilginin kalitesini artırmayı amaçlıyor.
Google, arama sonuçlarının kalitesindeki düşüşle ilgili şikayetlerin ardından, spam ya da otomatik içerikleri daha iyi ayıklayabilmek için algoritmalarını ayarlıyor. Şirket, Mayıs ayında gelecek sıralama güncellemeleriyle “en düşük kaliteli içeriği aramalardan uzak tutmayı” amaçlıyor. Özellikle, günümüzde tespit edilmesi daha zor olan otomatik (yani yapay zeka tarafından üretilmiş) içeriklerin ortadan kaldırılmasında motorunun daha iyi olacağını belirtiyor.
Google, 2022’deki bir algoritma ayarlamasından öğrendiklerini, “yararsız, özgün olmayan içeriği azaltma” amacıyla yeni güncellemeye uygulayacağını ifade ediyor. Şirket, değişikliklerin “yararlı ve kaliteli sitelere” daha fazla trafik yönlendireceğini söylüyor. İki yıl önceki güncellemelerle birleştirildiğinde, Google, spam ve özgün olmayan arama sonuçlarını %40 oranında azaltmayı tahmin ediyor.
Bu güncelleme, web sayfalarının yararsız olup olmadığını, kötü bir kullanıcı deneyimine sahip olup olmadığını ya da arama motorları yerine insanlar için oluşturulmuş gibi hissettirip hissettirmediğini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak bazı temel sıralama sistemlerimizi geliştirmeyi içeriyor,” diye yazdı Google ürün yönetim direktörü Elizabeth Tucker. “Bu, özellikle belirli arama sorgularına yum sağlamak amacıyla oluşturulmuş siteleri içerebilir.”
Google’dan spam arama sonuçlarına müdahale geldi!
Google, ölçeklendirilmiş içerik kötüye kullanımı hakkındaki notlarıyla AI tarafından üretilen SEO spam’ine odaklanıyor gibi görünüyor. Şirket, çöp otomatik makaleler üreten ve klasik insan üretimi spam üzerine yoğunlaşan sitelerin giderek büyüyen problemine karşı yaklaşımını güçlendirdiğini söylüyor. “Tucker, “Bugün, ölçeklendirilmiş içerik oluşturma yöntemleri daha sofistike ve içeriğin tamamen otomasyon yoluyla oluşturulup oluşturulmadığı her zaman bu kadar net değil” dedi. Google, “çok az ya da hiç değeri olmayan, ölçeklendirilmiş olarak oluşturulan daha fazla içerik türünde harekete geçmemize olanak tanıyacak değişiklikler olduğunu” ifade ediyor.
Yapay zeka tarafından sistemleri oyunlaştırmak amacıyla rastgele içerik yayınlayan içerik çiftlikleri artan bir problem oluşturuyor, bu yüzden Google’ın değişiklikleri — vaat edildiği kadar etkiliyse — memnuniyetle karşılanacak. Yalnızca bu tür içeriği spam olarak yayan siteler daha kolay tespit edilebilirken, AI üretilmiş spam ile deneyler yapan bir zamanlar saygın yayın organlarının (CNET ve Sports Illustrated gibi son örnekler) nasıl etkileneceği görülecek.
Algoritmadaki başka bir değişiklik, aksi takdirde saygın sitelerin üçüncü parti düşük kaliteli içerikleri barındırma uygulamasını ele alacak. Google, bir eğitim sitesinin üçüncü parti bir payday kredi incelemesi barındırması örneğini veriyor. “Artık, bir web sitesi sahibinin yakın gözetimi olmaksızın sıralama amaçları için öncelikle üretilen çok düşük değerli, üçüncü parti içeriği spam olarak değerlendireceğiz,” diye yazdı Tucker.
Son olarak, Google’ın güncellemeleri, başkası tarafından satın alınan ve tıklama fabrikalarına dönüştürülen süresi dolmuş alan adlarını daha iyi bir şekilde kökten çıkarması bekleniyor. Arama motoru, bu web sitelerini spam olarak işlemeye başlayacak. İyileştirmeleri hemen görmeyeceksiniz çünkü Google, site sahiplerine uygun şekilde adapte olmaları için iki ay süre veriyor. Arama motoru değişiklikleri 5 Mayıs’ta yürürlüğe girecek.